Östergarnsholm

Idag har jag och pappa varit på Östergarnsholm, med min faster och hennes kille. Var även några bekanta till dem där. Vägen ut dit var helt okej, inte för hoppig, men lite. Vi åkte pappas mototbåt dåra....

Efter några timmar gick vi bort till "grottan", det är typ som en grotta eller tunnel man kan simma igenom. Eller en fin liten plats man kan bada på. Min faster har en hund som heter Bison, efter några dyk ner i vattnet blev han helt ivrig, och sprang ut på stenen och hoppade rätt på mig i vattnet, så nu har man fina riv märken på ryggen.

Har faktiskt fått lite färg idag, fast det fula är att jag har haft mitt hår hängandes i ansiktet, efter det har jag då fått en vit rand runt hela ansiktet, ser nästan ut som en tavelram. Haha, fast den är inte så stark...

Det värsta var när vi skulle hem! Det var vågor så båten bara flög, ibland kom den vågor som var över en meter, tror jag. Det var verkligen hemskt, men vi "mellanlandade" i Herrvik. Sen bestämde vi oss för att köra vidare, och då var det inte lika läskigt, fast det var hoppigt som f**.

Nej nu måste jag åka och handla mjölk i affären innan den stänger. Kommer in bilder sen, från dagens lilla utflykt.

pöss pöss

Östergarnsholm, är en liten ö som ligger en liten bit utanför Herrvik, man ser det från hamnen.
Vad ska man säga mer då, det är ett mysigt litet ställe...
Fast vi har våran båt i Sysne, så det är lite längre att åka...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0