Regal

Det var längesen! Så därför blir det ett ganska långt inlägg...
Jag har varit ledare på Röda Kors lägret i Fröjel. Det har varit kul men jobbigt, eftersom jag åte på världens förkylning, men men.

Måndag: Åkte dit vid två, alla ledare samlades, satte upp tälten och lärde känna varandra...

Tisdag: Barnen kom klockan tio, tog emot alla, och visade dem till rätta. Hände inte så mycket då, man lärde mest känna barnen och dra igenom alla regler.

Onsdag: Hade massa lekar, med tälten bland annat heta stolen, twister och staty leken (även kallad lappleken).
På vällen schema stod det DISCO, så det blev fullt ös, dansade, dansade limbo, dansade ännu mer, ja tills vi skulle gå i säng. Då jag fick sova i stuga eftersom jag var förkyld...

Torsdag: Näst sista dagen, först var det gutniska lekar och första hjälpen övningar, så nu kan man det! Hade några letter på besök, dem hade annordnat lekar, vilket var mycket kul! Massa annorlunda lekar. Alla barn flyttade in i stora matsalen, eftersom det regnade, och blev jättefuktigt i tälten. Hade lite spökhistorier på kvällen, det var verkligen hur kul som helst, skrämde verkligen livet ur dem små barnen... En kille vågade inte gå på toa, så jag fick stå utanför dörren och en annan ledare fick stå utanför fönstret, haha. Nej vad taskig jag var nu...hehe... Spökstigen blev kanske inte så jättelyckad, i början var det hur rörigt som helst, några av barnen eller ganska många tyckte inte att det var läskigt alls... men men...

Fredag:Idag skulle alla åka hem, det var bara att börja packa, sen liten paus med mat. Föräldrarna om, prisutdelning, fika, sen hem. Vi ledare var kvar i ytterligare 2 timmar, för att städa och plocka ner tälten.

Nu är jag hemma, vilket är mycket skönt! Förutom att jag stör mig på min "K"-knapp, för den är hur trög som helst... Mamma har varit i Linköping och lämnar min bror som börjar plugga...Så jag fick ett par snygga öronhängen och en "jetset"-klocka, inte äkta, men vad spelar det för roll, när den ser likadan ut.

Tänkte hoppa i duschen nu och fräscha till mig lite, sen blir det nog till att slappa framför tv:n med mamsen och pappsen!

pöss pöss


Ni får nöja er med en dålig cam bild.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0